FAQ

Кликнете върху някой въпрос, за да видите отговора му.

Въпрос: Работите ли с НЗОК или с частни здравноосигурителни планове?

Да, работим и имаме договорни отношения с НЗОК. Относно частните здравноосигурителни планове, ако позволяват Вие сами да избирате своя лекар, издаваме нужните документи и фактури, за да се възползвате пълноценно от тях.

Въпрос: Доколко НЗОК поема стоматологичните ми разходи?

Процедурите, поети от Здравната каса са различни за деца и възрастни.

За пациенти под 18 години, НЗОК поема почти пълната сума за преглед и 4 манипулации. Те могат да бъдат екстракции, пломби с амалгама или химичен композит или лечение на пулпит (или периодонтит), като доплащанията са минимални. Тук има уловка, НЗОК поема лечението само на 2 пулпита (или периодонтита) в рамките на една календарна година, без да се включват пломбите. По този начин лечението на 2 пулпитни зъба и тяхното пломбиране изразходва всички покрити от НЗОК манипулации.Също така ако желаете да поставим фотополимерна пломба, доплащането към здравна каса възлиза на 36 лева.

За пациенти над 18 години, НЗОК поема прегледа и две манипулации. Те могат да бъдат екстракция или пломба, като същите принципи на доплащане важат и тук. НЗОК не поема лечение на пулпит или периодонтит на пациенти над 18 години.
За съжаление в сегашния си формат НЗОК не прави разлика между 18 годишен пациент и пенсионер и дава едни и същи права за всички възрастни. Надяваме се скоро това да се промени.

Въпрос: Наистина ли са необходими рентгеновите снимки?

Да! Прегледът се състои от два етапа – преглед на оралното състояние и рентгенова снимка на проблемния зъб, а в някои случаи и панорамна рентгенова снимка на целите челюсти. На рентгенова снимка се виждат много неща, на които лекарят няма как да обърне внимание при стандартен преглед – кариеси разположени в междузъбното пространство, промени около корена на даден зъб (киста, гранулом, възпаление), разрушение на костта при пародонтит, анормални структури и много други заболявания, които не са видими в устната кухина.

Въпрос: Приемате ли спешни пациенти?

Да, клиниката се ръководи в насока ефективност и адекватно обслужване. При наличието на 3 кабинета, винаги можем да обърнем внимание на спешен и неотложен пациент. Рядко се налага да накараме някой да чака повече от 10 минути. Въпреки това винаги е добре първо да се свържете с нас, за да ви очакваме.

Въпрос: Защо не намирам цени на сайта ви?

Невъзможно е да бъдете диагностицирани по телефона или e-mail. За да избегнем объркване, нашата политика е първо да ви прегледаме и тогава да съставим адекватен и реален план на лечение със съответните цени. Нашите цени не са най-ниските, защото определени разходи са свързани с използването на висококачествени материали, добра техника и квалифициран персонал, но също така не са и най-високите. Напълно конкурентни сме с добрите дентални практики в града. Пазете се от „силно промоционални стоматологични услуги“, вихрещи се в специализираните промоционални  сайтове и по стени на блокове! За да предоставят евтино обслужване, промоционалните практики тряба да намалят и разходите по някакъв начин. Това най-често резултира върху качеството на материалите, техниката и обслужването. Друга често срещанa практика е скриването на част от разходите, за да изглежда лечението евтино на пръв поглед, а реално пациентът е „изцеден и ошушкан“, след като веднъж се съгласи на лечението.